Etisk nämnd

Inom Psykosyntesföreningen värnar vi om de etiska reglerna och ser dem som en grund i arbetet som psykosyntesterapeut.

Psykosyntesföreningen har en etisk nämnd, som fungerar som en kvalitetsstämpel och trygghet för dig som är klient hos någon av psykosyntesföreningens diplomerade psykosyntesterapeuter. Den etiska nämnden består av diplomerade psykosyntesterapeuter och/eller Leg. psykoterapeuter och till grund för deras bedömningar ligger psykosyntesföreningens etiska regler.

Du kan vända dig till den etiska nämnden om du som klient har klagomål som kan hänföras till den terapeutiska yrkesmässiga utövningen. Kontakt då någon av nedanstående ledamöter i etiska nämnen. För övningsklienter som går hos en terapeut som är under utbildning, hänvisar vi till Psykosyntes-Akademin respektive Psykosyntes Institutet.

Våra Etiska riktlinjer.

Ledamöter i Etiska nämnden:

Charlotte Broms (sammankallande), Leg psykoterapeut och Dipl Psykosyntesterapeut, PsykosyntesAkademin

Johanna Mogensen (ledamot)

Elisabeth Garhorn (ledamot)